Завдання
конкурсу імені Тараса
Шевченка
6
клас
1.Спишіть речення, відредагувавши їх.
*Волів тарас не зобижав, але й не умлівав так за ними, як микита або
яринка.
*В літку все видно, і кожен тобі кушч, кожна стешка знаємі. А в зимку іди
росбирись! *Менають дні ночі шлях виде далі й далі. І усе йому цикаво і
села і містечка і міста і річки і озера (за О. Іваненко).
2.Загальновідомими є слова Тараса Шевченка:
Наша дума, наша пісня
не вмре, не загине.
От де, люди, наша слава,
Слава України.
Висловте власні думки щодо ролі й місця пісні в житті українців. Напишіть,
чи згодні ви із словами Великого Кобзаря?
3. Напишіть твір з теми «Лист у
минуле», у якому адресант – учень 6 класу, а адресат – малий Тарасик
Шевченко.
10 клас
1. Спишіть. Правильно розставте
розділові знаки, вставте (де
треба) пропущені букви і виконайте фонетичний розбір слова «ілюзія».
Уже для багат..ох поколін..ь
українців і не тільки українців Шевченко знач..ть так б..гато що сама собою
створюєт..ся іл..юзія ніби ми все про нього знаємо усе в н..ому розуміємо і він
завжди з нами у нас. Та це лише іл..юзія. Шевченко як яв..ще в..лике і вічне
нев..черпний і нескінчен..ий. Волею історії він ототожнен..ий з Україною і
разом з її бут..ям продовжуєт..ся його бут..я вбираючи в себе нові дні і новий
досвід народу відз..ваючись на нові болі й думи стаючи до нових скрижалів долі.
Він росте і розв..ваєт..ся в часі в історії і нам ще йти і йти до його
осягнен..я…
Тараса Шевченка розумі..мо
настільки наскільки розумі..мо себе свій час і Україну в н..ому. Але щоб краще
зрозуміти його як нашого сучас..ника треба повніше осягнути його як сучас..ника
людей проблем суспільства ХІХ століття. Шевченко сам пр..ходить у наш день. Але
й ми повин..і йти у його час. Лише так між нами й ним глибшат..ме
взаєморозумін..я (І. Дзюба).
2. Дайте відповідь на питання (два на вибір):
*Поясніть, чому Т. Шевченко в поемі «Сон» («У
всякого своя доля…») використав композиційний прийом «сну».
*Визначте і схарактеризуйте адресата послання «І
мертвим, і живим, і ненарожденним землякам своїм…»
*Назвіть ознаки романтизму в баладі Т. Шевченка
«Причинна».
*За поданим уривком з вірша «Сон» («На панщині
пшеницю жала…») визначте і чітко сформулюйте п’ять основних складників
українського суспільного ідеалу:
І сниться їй той син Іван
І уродливий, і багатий,
Не одинокий, а жонатий
На вольній бачиться, бо й сам
Уже не панський, а на волі;
Та на своїм веселім полі
Свою-таки пшеницю жнуть,
І діточки обід несуть.
3. Підтвердіть або спростуйте думку: «Життя Т.
Шевченка – подвиг» (5 – 6 речень).
4. Визначте тему й головну думку поезії Т. Шевченка
«Вітер з гаєм
розмовляє...». Проаналізуйте уривок з тексту (художні засоби, віршовий розмір).
Вітер з гаєм розмовляє,
Шепче з осокою,
Пливе човен по Дунаю
Один за водою.
Пливе човен води повен,
Ніхто не спиняє,
Кому спинить — рибалоньки
На світі немає.
Поплив човен в синє море,
А воно заграло,—
Погралися гори-хвилі —
І скіпок не стало.
Недовгий шлях — як човнові
До синього моря —
Сиротині на чужину,
А там — і до горя.
Пограються добрі люди,
Як холодні хвилі;
Потім собі подивляться,
Як сирота плаче;
Потім спитай, де сирота,—
Не чув і не бачив.
5. Напишіть твір-роздум «Дружба без достатніх доказів – порожнє, лукаве слово»
(Т. Шевченко). У творі дайте відповідь на такі питання: Як ви розумієте ці
слова? Чи вважаєте ви так само? Чи дотримуєтеся інших поглядів на основу
дружби? Стиль – публіцистичний. Обсяг роботи – 2-2,5 сторінки.
Немає коментарів:
Дописати коментар